1 Haziran 2006 Perşembe

Biber+Domates



Öğrenciliği ailesinden uzak yaşayan öğrencilerin anımsayabileceği bir kare sanırım bu fotoğraf. Aslında öğrenci olmaya ne gerek var diyeceksiniz ama ben öğrencilik yıllarımda öğrendiğim için bana patatesli yumurta kadar öğrencilere ait bir yemekmiş gibi geliyor.

Fotoğrafta da seçilebildiği gibi yeşil biber ve domates baş rollerde. Ama bu ikisinin birleşimin daha bukadar güzel olduğu bir birliktelik var mıdır bilemiyorum. Biberleri aslında eskiden daha büyük doğrardım ama eşimin isteği üzerine daha küçük doğruyorum artık.

Doğranan biberler önce az yağda kızardıktan sonra üzerine kabuğu soyulmuş ve küp küp doğranmış domatesler atılır. Tuz, karabier, pul biber ve çok az şekerle birlikte karıştırılıp ağzı kapatılır. Kısık ateşte domatesler yumuşayana kadar pişirilir. Yerken ekmeğin arasına kızarmış yumurta, peynir ve bundan koyunca harika oluyor.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...