5 Haziran 2006 Pazartesi

Fıstıklı Börek


Nihayet benden beklenen tarifi deneyebildim. Aslında bir kere daha denemiştim ama istediğim gibi olmadığı için ikinci kez denemeye karar vermiştim. Şimdi bu fıstıklı börek de neyin nesi diyeceksiniz. Antep'de kalmış olanlar iyi bilir bunu. Zaten Antepliler her şeye fıstık koymayı pek sever. Ne ceviz ne fındık fıstığın tadını vermez ki. Aynı şeyi Ermenekli arkadaşım ceviz için, Samsunlu arkadaşım da fındık için düşünürdü. Bu gördüğünüz börekcikler de Antep'de özellikle kahvaltılık olarak simitçilerde satılan kaymak ve fıstık içeren şekerli bir börek. Ben bunu Antep'de yaşamadığı için bulma imkanı olmayan arkadaşların evlerinde yapabilmeleri için denedim.

Önce nasıl yaptığımı anlatayım daha sonra yorumlarımı ekleyeceğim.

İç harcını için: 2 su bardağı süte 3-4 yemek kaşığı irmik ve şeker katarak ateşe koydum. Kaynayana kadar devamlı karıştırdım, kaynamaya başladıktan sonra bir süre daha kıvamı artması için ateşte tuttum. Ateşten indirdikten sonra karıştırmaya bir süre daha devam edip biraz soğumasını bekledim. Diğer taraftan 50 gr kadar antep fıstığı içini robottan geçirip toz haline getirdim. (Ben kaymakla fıstığı karıştırmadım ama normalde karışık olarak yapıyorlar.) Hamur için: Bu içe göre 6 adet milföy hamuru kullandım.(fıstık içi biraz arttı ama keşke hepsini kullansaydım, piştikten sorna az geldi) Her bir milföy hamurunu ikiye kesip merdane ile biraz büyüttüm. Her bir parçanın ortasına bir yemek kaşığı kaymak, bir tatlı kaşığı fıstık içi koyup iki ucu üzerine katladım ve uclarından bastırarak birbirine yapıştırdım. Katlanan kısım alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye dizdim. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirdikten sonra (40 dk -1 saat olsa daha iyi olur, benim zamanım yoktu) üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında kızarana kadar pişirdim. Gelelim yorumlarıma: Tadı güzel oldu, ama tam miktarı ayarlayamadım maalesef. Kaymağa göre fıstık içi az oldu. Fıstığı daha fazla olsa tadı daha harika olurdu. Böreği katladıktan sonra açık kalan iki kenarı eğer iyi yapıştıramazsanız piştiği sırada böreğin içi tepsiye akıyor. Açılmaması için bir yöntem de kapatma yerlerine kabarma yerlerine denk gelmeyecek şekilde çırpılmış yumurta sürmekmiş.

Bu böreğin orjinalini göremek için Burayı tıklayın

Not: Masa örtüsü Antep işi.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...