12 Haziran 2007 Salı

Patlıcanlı Tava Böreği


Cumartesi günü öğlen için birşeyler hazırlamam gerekince evdeki közlenmiş patlıcanı ve yufkayı değerlendirmek istedim. Geçenlerde Oktay Usta'dan izlediğim "patlıcanlı börek" geldi aklıma. Tarifini tam hatırlayamadım ama aşağı yukarı hatırladığım kadarı ile ve göz kararı bir şekilde böreğimi yaptım. Sonuç fena olmamıştı ama daha güzel patlıcanlı börek tarifi vardır belki. Ben ilk kez yediğim ve diğer tarifleri bilmediğim için çok yorum yapamıyorum. Ama merak edenler için bir fikir oluşturabilir diye yazmak istedim.
Patlıcanlı Tava Böreği
Malzemeler:
  • 2 adet hazır yufka
  • 2 adet közlenmiş patlıcan
  • 2 çay bardağı süt
  • sıvıyağ, tuz
Hazırlanması:
  • Patlıcanları minik minik doğrayıp bir tavada biraz yağ ile çevirin, üzerine 1-1.5 çay bardağı kadar sütü ilave edip hızlı hızlı karıştırın (ben sütü ölçmeden kullandım, göz kararı çok gelirse azaltabilirsiniz)
  • 1/2 çay bardağı sütü ve biraz sıvıyağı bir kasede karıştırın. Büyük teflon tavanın dibini yağlayın, içine yufkanın bir tanesini kenarlardan sarkıtarak açın.
  • Süt+yağ karışımından fırça yardımı ile ilk katın üzerine biraz sürün. Üzerine 2. yufkadan parçalar koparıp dizin. Bu katın üzerine de süt+yağ karışımından sürün ve patlıcanı üzerine homojen olarak yayın.
  • Patlıcanın üzerine 2. yufkanın kalan parçalarını dizin ve bu katın üzerine de kalan süt+yağ karışımını dökün. İlk yufkanın kenarlardan sarkan kısmını böreğin üzerine katlayın. Üzerine sıvıyağ gezdirin ve ocakta alt tarafı kızarana kadar kontrol ederek pişirin.
  • Alt kat kızardığında geniş ve düz bir tabağa böreği ters çevirin, tavanın altına gerekiyorsa biraz sıvıyağ döküp tabaktaki böreğin pişmeyen kısmını alta gelecek şekilde tekrar tavaya alın. Alt taraf kızarana kadar ocakta pişirin.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...