26 Mayıs 2006 Cuma

Çilekli Kek


Çilek çıkmadan önce bu keki yapmayı istiyordum, geçenlerde hazır çilekler bitmeden deneyeyim dedim. Kek tarifi benim devamlı kullandığım ve sevdiğim tarif: 3 yumurta ile 1 bardak şeker çırpılır, 1 bardak sıvı yağ, 1 bardak süt, vanilya eklenip karıştırılmaya devam edilir. Daha sonra alabildiği kadar un ve kabartma tozu katılarak kek karışımı hazırlanır.


Çilekli kısmı ise ben uydurdum, çilekleri (tam nekadar kullandığımı hatırlamıyorum sanırım 200 gr. kadardı) üzerine 2-3 kaşık şeker ekleyip kısık ateşte 8-10 dk pişirdikten sonra blendırdan geçirdim. Kek kalıbına önce karşımın yarısını koyup üzerine hazırladığım çileği döktüm. Üzerine de geri kalan kek karışımını ekleyip 180 derece fırında 40 dk kadar pişirdim. Aslında ben keki annemin fırınında hep 45 dk da pişirirdim ama şuandaki fırınım daha çabuk pişiriyor. Bu yüzden kek pişirirken bir kürdan veya bıçak batırıp temiz çıkıyorsa pişmiş demektir yöntemini kullanmak en sağlıklısı.


Yorumlara gelince, ben tam olarak istediğim tadı yakalayamadım ama yine de güzel bir kekti. Yiyenler benim hayalimdekini bilmedikleri için tabi beğendiler. Hatta çilekli kısım az geldi daha fazla olabilirdi diyen oldu.


Bir de dikkat edilmesi gereken nokta çileğin ortada kalıp kenarlara taşmaması, benim kekimde biraz dışarı taşan kısım olmuş, o kısım yanıyor.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...