25 Aralık 2007 Salı

Vişneli Brovni - En tatlı Hediyeler



Etkinliklerin biri bitip diğeri başlıyor ve ben çoğunu kaçırıyorum artık. Zaten devamlı ziyaretime gelen arkadaşlarım yazdan beri sitemi çok fazla güncelleyemediğimi biliyorlar. Bildiğiniz gibi yaz içerisinde bir rahatsızlık geçirmiş ve mutfaktan uzak kalmıştım. Şimdi çok nadir yaptığım kek-kurabiye tarzı şeylerin haricinde sadece yemek yapmak için giriyorum mutfağa. O da haftada 1-2 gün ve yaptığım yemekler de her zaman burada yayımlayacağım türden olmuyor. Bir süre daha sanırım böyle gidecek. En geç şubatın ortasında 4 aylık bir izne çıkacağım, gerçi o zaman biraz daha "ağır :)" olacağım ve yine mutfakla pek ilgilenemeyeceğim ama blogumu kapatmayı, tamamen bırakmayı istemiyorum. Bazen basitte olsa yaptığım şeyleri buradan sizlerle paylaşmaya devam edeceğim inşallah.

Şimdi zamanı gelen etkinlik "En tatlı hediyeler", biliyorsunuz bu etkinlik dalgası Ayşe tarafından başlatıldı ve çok güzel bir şekilde devam ediyor. Bu sanırım 4. etkinlik ben ancak yakalayabiliyorum. Ev sahibi ise yaptıkları ve fotoğrafları ile hepimizi kendisine hayran bırakan sevgili Burçin. Ben ona kolaylıklar dileyerek aslında bu etkinlik için hazırlamadığım ama sonradan "neden olmasın" diye düşünüp biraz süsleyerek fotoğrafladığım brovniler. Tarif Oktay ustaya ait, içi ıslak güzel bir brovni ama maalesef hala Eti bu işi benden daha iyi yapıyor.

Vişneli Brovni
Malzemeler:
  • 180gr bitter çikolata
  • 1 su b.toz şeker
  • 100 gr tereyağı
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı kahve
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 kase vişne (ben dondurulmuş vişnelerimden çok az kullandım ama daha fazla kullansam daha güzel olacakmış, bence vişne reçelinin tanelerini de kullanabilirsiniz ama o zaman şeker miktarına dikkat etmeyi unutmayın)
Hazırlanması:
  • Bitter çikolatayı ve tereyağını bir kaseye doğrayın, birlikte microdalga fırında veya benmari usulü eritin.
  • Yumurta ve şekeri çırpın. Vanilya ve kahveyi de ekleyip çırpın.
  • Erimiş olan tereyağı ve çikolatayı da ekleyip çırpın.
  • Unu da ekleyip karıştırın. (Tarifte yaklaşık 5 tepeleme yemek kaşığı diyordu ama bana 4 tepeleme yemek kaşığı yeterli geldi, siz kıvamına göre ayarlarsınız)
  • En son vişneden üzeri için biraz ayırıp diğerlerini hamura ekleyip karıştırın.
  • Fırın kabına boşaltıp (ben 22 cm.lik kelepçeli kalıp kullandım) ayırdığınız vişnelerle üzerini süsleyin. 165 derecede üzeri kuruyup içi yumuşak kalacak şekilde pişirin(yaklaşık 25 dk.).

17 yorum :

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Naile,
Çok teşekkür ederim bu güzel, lezzetli tarif ve katılımın, ayrıca güzel sözlerin için.
Sevgiler kocaman,

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Naile çok şık kekler olmuş ellerine sağlık, hastamısın yoksa iyi haberler mi var ? inşallah ikincisidir :))
Sevgiler

Naile dedi ki...

Burçinciğim ben de sana teşekkür ederim güzel yorumun için. Kolay gelsin diyorum tekrardan

Sedacığım teşekkürler, ikincisi canım benim :)

Adsız dedi ki...

naile ama bizi uzun süre kendinden habersiz bırakma olr mu? kendine iyi bak görüşürz

betül
meyvesepeti.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canım aynı dert bende de yetişemiyorum hergüne bi etkinlik düşüyor nerdeyse
aam bu tatlar nefis ellerine sağlıkk

Özlem dedi ki...

Sevgili Naile, vişneye bayılırım. Browni nefis olmalı. Ellerine sağlık, sevgiler.

yemek dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Olsun biz yiğen seveceğiz inşallah, bekleriz seni.
Sevgiler...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

naile'cim harika bir lezzet.çok severim çikolata ve vişne kombinasyonunu.ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Naileciğim Browniyi annem çok güzel yapar. Bi gün bende ondan öğrenip yapıcam inşallah. Ama seninkilerde çok şık ve güzel olmuşlar. Ellerine sağlık. Bu arada kendine dikkat et güzel haberlerin devamını diliyorum :) Sevgiyle... 2008 sana sağlık, mutluluk başarı ne istiyorsan onu getirsin...

ab-ı hayat dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine sağlık.

Hep sevmişimdir çikolata ve vişne uyumunu.


sevgiler...

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor iyi seneler

yaban mersini dedi ki...

ellerine sağlık,çok güzel süslemissin,tarif bilindik belki ama sunum harika.slmlar.

Melek* dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ CANIM ELLERİNE SAĞLIK BLOGUNUDA ÇOK BEĞENDİM

Leziz Sofralar dedi ki...

Naile'cim brovni hem nefis görünüyor hemde sunumu harika ellerine saglik canim,kucak dolusu sevgiler...

Özlem dedi ki...

Naile' ciğim sevdiklerinle beraber sağlıklı, mutlu bir yıl geçirmeni dilerim.

Görüşmek üzere, sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

2007 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2008 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Ferkay dedi ki...

Sağlıklı huzurlu ve bol kazançlı bir yıl diliyorum Naile ciğim. Yeni yılın kutlu olsun

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...