29 Ocak 2008 Salı

Yoğurtlu Patates



Gaziantep'de yapılan yoğurtlu yemekler ona ayrı bir kategori açmamı sağlayacak kadar çeşitli. Atalarımızın çoğu yemeği yoğurtlu yapmasının sebeplerinden biri sanırım domatesin Anadolu'ya çok geç gelmesi. Hem hafif olur yoğurtlu yemekler hem lezzetli. Yapması ise hem çok kolay hem de biraz riskli. Çünkü yoğurdu yemeğe ekledikten sonra (yoğurt çalma deniyor buna) yoğurdun kesilme ihtimali var. Yoğurdun kesildiğini içinde minik minik topaklıklardan anlayabilirsiniz. Ama kesilmesini önleyici olarak yoğurda önceden yumurta katıp çırparız ve yemeğin suyu ile yoğurdu ılıklaştırırız. Bu şekilde yapılan yoğurt çalma işlemi çoğu zaman garantilidir. Bazıları un da katıyor ama ben kullanmıyorum. Bir de yoğurtlu yemeğin yoğurdu az olursa eğer lezzeti güzel olmaz.

Malzemeler:
  • 500 parça et (miktarı azaltabilirsiniz)
  • 1/2 bardak nohut
  • 1 kg patates
  • 3 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 yumurta
  • tuz, sıvıyağ,haspir(safran) veya kuru nane
Hazırlanması:
  • Parça eti kuşbaşı doğrayıp önceden ısıtılmış nohutla birlikte haşlayın.
  • Küp küp doğradığınız patatesleri pişen et ve nohutun üzerine atıp tuzunu ekleyin ve patatesler yumuşayana kadar pişirin.
  • Süzme yoğurda yumurtayı ekleyip iyice çırpın(içinde pütürlük kalmasın).
  • Yemeğin suyundan yoğurda ekleyip karıştırıp yoğurdu ılıtın.
  • Yoğurdu ocaktaki yemeğe ekleyip ocağın altını kapatın.
  • Ayrı bir tavada sıvıyağı ısıtın. İçine biraz haspir(veya kuru nane) katıp yemeğin üzerine dökün.
  • Bulgur pilavı ile servis edin.

42 yorum :

Adsız dedi ki...

aaaaa
Naileee bu benim en çok sevdiğim yemek.... Nasıl özledim yaa:(

betül
meyvesepeti.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Canımcımmm birde bu işin sırrı yoğurdu kesmemekte onu not düşmemişsin:)
betül

Adsız dedi ki...

ohhh yaninda sicacik ekmek bandir bandir ye:))
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

BETUL dedi ki...

Her zaman oldugu gibi bir suru sey ogrenerek ayriliyorum buradan...
En cok da siviyagli haspirin :) goruntusu hosuma gitti.

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Naile
Ellerine saglik cok leziz görünüyor canim.
Aranisa yeni katiliyorum sonunda benimde oldu bir sayfam herkesi bekliyorum beni yorumsus birakmayin http://www.defne-yapragi.blogspot.com/

Sevgilerimle Emine

Aymen dedi ki...

ellerine sağlık bu yemeğin suyuna bayılırım ben.

Naile dedi ki...

Betül hazır tarifi de eline geçmişken yaparsın artık :) Kesilmesi konusunda da haklısın, tariften önceki giriş kısmında anlatmıştım bu konuyu sanırım gözünden kaçmış

Nurcan, suyu gerçekten çok hoş oluyor.

Betül çok teşekkür ederim. Çok memnun oluyorum Gaziantep'in yemek kültürünü anlattıkça ve sizler de severek bunları takip ettikçe.

Emine hayırlı olsun blogun.

Aymen aynen dediğin gibi suyu çok lezzetli oluyor.

Fulya dedi ki...

Ya ben yorum yazmıştım nerde.O kadar söz boşunamı gitti şimdi.Yeniden yazıyorum .Eline sağlık arkadaşım.Biz ailecek bu yemeğe bayılırız.Seninki de çok güel görünüyor

Adsız dedi ki...

evet haklısın başta güzel güzel anlatmışsın... tarifini direk print edip mutfağıma yerleştirdim. Sabah evden çıakrken parça et çıkardım. Kuru fasulyemi yapsam acaba yoğurtlu patates mi :)

betül
meyvesepeti.blogcu.com

NOT: kardeşim hakkında verdiğin destek için sağolasın... Ancak yaşayan anlar:(

Unknown dedi ki...

Naile'cim dün yorum yazmıştım ama şifremi 2 kez yalnış girince silindi. Önceleri bu yoğurt çalma olayını gözümde o kadar büyütürdüm ki? Ama bir önceki yıl Ramazan Bayramın'da annemin yaptığı yuvalamaya yorumum şu oldu: Anne ben bu işi senden daha iyi yapıyorum. Ben yoğurdu ister süzdüreyim ister süzdürmeyeyim ki, genelde süzdürmek için vaktim olmaz, 1 bardak süt ekliyorum yemeğin suyuna yoğurdu çalmadan. tadı daha güzel oluyor. Antep mutfağına yanacı olan arkadaşlar patates yerine makarna ve mantı da kullanabilirler.
Haspiri kavurarak makarna ve pilavda da kullanıyorum rengi farklı oluyor yemeklerin.
Sevgilerimle, Songül

Adsız dedi ki...

Ayyy ben bayılırım bu yemeğe...
naile nefis görünüyor.
En kısa zamanda yapmam lazım....
ELlerine sağlık.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Farklı bir tarif çok beğendim ellerine sağlık cnm.

Adsız dedi ki...

Canım Naile,

nefis olmuş bu yemek.

Ben domatesli yemekleri ne kadar çok sevsemde, yoğurtlu terbiyeli yemeklere daha bir sempatim var.

Ellerine sağlık hayatım

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Offff off ekmeğimi batırıp yemek istiyorum yanında da cola içmek istiyorum.Canım ellerine sağlık olsun ellerin dert görmesin

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
yogurtlu lezzetleri cok sevdigim icin bu güzel yemegin görüntüsüne bile asik oldum, cok, cok ellerine saglik diyorum, cok harika bir yemek olmus, bende safran aldim mi hemen denemek isterim izninle.

Selam ve sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Naile ellerine sağlık.senin sayende ne değişik tariflerle öğreniyoruz.Patates ve yoğurt aslında çok yakışır birbirine ama nedense bir yemekte birarada düşünmemiştim ben onları..ellerine sağlık.sağlık ve afiyetle

Yasemin dedi ki...

selam nailecim, bana ugramis bikac bisi sormussun :) bende iadeyi ziyaret yapayim hemde cevap vereyim dedim... simdi ben tum elbiselerini yikamadim. sadece dogrudan tenine giyecek oldugu atlettir, bodydir, yani ic camasirlarini yikadim. haci sakir in granul toz sabunda makinede 30 derecede yikadim. ama sabunu cok cok koymadim. 30 derecede cok cozulmedigini solediler granul sabunu n bende ne olur ne olmaz dedim az koydum. ve tum kiyafetlerini utuleyip kaldirdim. simdi sonucda bebislerimiz cam fanusta buyutmeyecegimize gore benim fikrim bu kadar tedbir yeter. bu isi hastalik haline getirirsek farkinda olmadan bebislerimizi alerjiye acik, bagisiklik sistemleri gelismemis olarak yetistirebiliriz. insallah yardimi olmustur :) Allah bi avazda kurtarsin canim hepimizi.. gorusuruz...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Naileciğim ; antepli bir arkadaşım bu yemeği bana anlatırdı ama o zaman yemekle çok ilgim olmadığından mı bilemiyorum gözümde canlandıramazdım patates ve yoğurdu ama sayende nefis olabileceğini gördüm ellerine sağlık canım
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Nailee dün akşam yaptım yoğurtlu patatesten. Mhteşem oldu :) Ellerine sağlık. Tarifi annen mi kayınvaliden mi verdi bilemiyorum ama çok teşkkür ediyorum. Eşimde ilk kez taddığı bu yemeği bayıla bayıla yedi...

Naile dedi ki...

Fulya yoğurtlu yemekler ayrı bir güzel oluyor değil mi? Hele de güzel çalınmışsa yoğurdu

Songül, süt güzel bir fikir geldi bana da birdahaki yapışımda ben de bir deneyeyim

Burcu afiyet olsun şimdiden ozaman :)

Semra teşekkür ederim

Zerrinciğim yoğurtlu yemekler daha bir hafif oluyor, tavsiye ederim

Ayşe çok teşekkür ederim :)

Kevser çok teşekkür ederim güzel sözlerin için

Hande ben de hep farklı lezzetlerle çıkmak istiyorum karşınıza, aslında daha sırada bekleyen öyle çok şey var ki ama maalesef sıra geç geliyor :(

yasemin çok teşekkür ederim cevabın için. Allah kolay kurtarsın ikimizi de :)

Sedacığım şimdi hem tarfi hem görüntü de var artık denemek şart oldu desene :)

Betülcüğüm beğenmene çok sevindim canım. Biz bu yemeği ölçüsüz yaptığımız için ölçülerini antep yemekleri kitabından alıp yazmıştım. Deneyip beğenmene çok sevindim canım.

Selcen Şenocak dedi ki...

Yoğurtlu yemekleri çok severim ben de patates koymadan nohut ile yapıyordum birdahakine patatesde eklerim.
Ellerine sağlık Naile'ciğim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende yaptım bu yemeği. bu günde blogumda verdim :) Sağol canımcım

meyvesepeti.blogcu.com

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık kokusunu duyar gibiyim

emineninemekleri dedi ki...

SEVGILI ARKADASLAR
DÜN AKSAM DAN ITIBAREN DEFNE-YAPRAGI OLAN ISMIMI DEGISTIRDIM. ÖGRENDIMKI AYNI ISIMDEN BIR BASKA YEMEK SAYFASI VAR.KIMSENIN EMEGINE HAKSIZLIK VE SAYGISIZLIK OLMAMASI ICIN BÖYLE OLMASI GEREKIYORDU. ARTIK SITEMIN YENI ISMI http://www.emineninemekleri.blogspot.com/
ARTIK BU ISIM ALTINDA GÜZEL YORUMLAR VE TARIFLERLE BULUSMAK DILEGIYLE ARKADASLAR.


SEVGILERIMLE
EMINE
http://www.emineninemekleri.blogspot.com/

yemek dedi ki...

Naile ellerıne sağlık canım. Annem hem nane hem haspir kullanırdı. Sade haspirle yapıldığını bilmiyordum, öğrenmiş oldum.
Çocukluğumun en sevdığım tatlarındandı.
Sevgılerımle...

yemek dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
ufukmutfakta dedi ki...

Naile, ben bu yemeği çok severim. Yıllar önce Antep'li komşumdan öğrenmiştim ve bir kaç kezde kendim yapmıştım. Epeydir unutmuştum yeniden hatırlattın sağolasın. Bu arada doğumgünü mesajın içinde çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..

NiNo dedi ki...

canim nefis olmus goruntude super ellerine saglik

Hanife dedi ki...

Bu yemegi Montreal'de Antep'li komsumda yemistim ve tadina bayilmistim. Sayende hatirladim Naile. Kesinlikle bir ara deneyecegim.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ay ben bu yemeği çok severim çok da güzel olmuş
ellerine sağlık
sevgilerr

Nezaket dedi ki...

Naile, Antep mutfaginin yogurtlu etli yemeklerini seviyorum. Bu yemegi hic yemedim ama tadinin guzel olacigini tahmin ediyorum. Antep yemeklerini bizimle paylasip ogrettigin icin sana cok tesekkur ederim. Sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Sevgili Naile ikisi de çok lezzetli gözüküyor. Yöresel lezzetler sunan lokantalarda yediğim ama tariflerini bilmediğim için hiç denemediğim iki farklı yemek .

Ellerine sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba
antepli dostlarım sayesinde antep'in bir çok yemeğini bilirim ancak bu yoğurtlu patetesi ilk defa görüyorum ve en kısa zamanda deniyeceğim..elinize sağlık,bundan sonra sıkı takipçinizim..Bende bloğuma beklerim www.blogcu.com/anemonunmutfagi

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli tarifler, en kısa zamanda deneyip yorumlarımı yazarım.

promosyon dedi ki...

ağzımın suyu aktı :):)

yurtdışı eğitim dedi ki...

teşekkürler yemekten anlamayan ben bile tariflerle lezzetli şeyler yapabiliyorum

work and travel dedi ki...

yogurtluuu , hmmm lezizzzzz

Adsız dedi ki...

Antep yemeklerini çok bilen biri değilim ama doğulu olduğumdan damak tadımız çok yakın ve ben antep yemeklerine bayılıyorum bu yüzden kilo almaya başladım yedikçe yiyesim geliyor, antepli bir erkek arkadaşım var ve bu yemeği devamlı anlatır çok severim diye akşam ona süpriz yapayım dedim dolaştım bir çok sayfada ve bir dolu tarif gördüm benzer ama bazısında soğan var bazısında yok ben soğansız olarak sizin yaptığınız tarifi uygulayacağım umarım yoğurdum kesilmez biraz korktum ama hadi hayırlısı şans dileyin bana sonra sonucu yazacağım... Teşekkürler tarif için...

Naile dedi ki...

sevgili adsız umarım çok güzel olur arkadaşına gerçekten çok hoş bir süpriz olur.

sonucu bekliyorum..

Adsız dedi ki...

your websites are rather terrific!!!

Rose dedi ki...

Gecenin bir vakti hiç iyi olmadı bunları görmek :)

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...