14 Nisan 2009 Salı

Biberiyeli Tavuk



Biberiye ince yapraklı bir bitki. Hem baharat olarak hem de süs bitkisi olarak kullanılabiliyor. Yaprakları sürekli yeşil kalıyormuş hem de çiçek açıyor. Annemlerin evine yakın parka süs bitkisi olarak dikmişler biberiyeleri. Biz de biraz onlardan faydalanıyoruz :) Biberiyeyi çay olarakta tüketebilirsiniz, hazmı kolaylaştırdığı söyleniyor. Biz önce demleyelim dedik ama ne rengi ne de tadı pek çıkmayınca kısa süreli kaynattık. Tabi doğru usulünü bilmiyorum. Tadı güzeldi, ağır bir tadı yok.

Abimin eşi biberiyeyi makarnalara, yoğurtlu çorbalara kullanıyor. Annem de makarna ve tavukta seviyor. Ben olmasına rağmen mutfağımda pek kullanmıyordum ama tavukta hoşuma gitti. Annemin yaptığı bu yemekten size de bahsetmek istedim.

Biberiyeli Tavuk
Malzemeler
  • 7-8 parça tavuk (biz kalçayı tercih ediyoruz etli ve daha lezzetli oluyor)
  • 3-4 tane patates
  • 1-2 domates
  • 1 büyük soğan
  • 8-10 diş sarımsak
  • Biraz salça, sıvıyağ, pulbiber, karabiber
  • Biberiye (biz kuru kullandık ama tazesi de güzel olacaktır)

Hazırlanması
  • Küçük bir kapta salça, zeytinyağı diğer baharatları ve bir miktar suyu karıştırın.
  • Kalın kenarlı küçük bir tepsiye tavukların ve 3-4 parçaya bölünmüş patatesleri ve domatesleri koyup üzerine sosunu döküp hepsini harmanlayın
  • Ağzı kapalı olarak ocağın üzerinde tavuk ve patatesler pişene kadar pişirin.

4 yorum :

zeynebinsofrası dedi ki...

Ne kadar leziz görünüyor naile.Patates ve soğanlar tüm tüm çok hoş olmuş...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Naile canım bu tavuk yemeginiz bizde çok yapıyoruz ama hıç biberiye ile denememiştik ilk fırsatta denemek istiyorum senin ve annenin ellerine sağlık elleriniz dert görmesin.
Sana kuçak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Çok leziz olmuştur eminim.Ben de dün pazarda görüp almıştım.Senin tarifine kısmet olacak kendileri.:))
Sevgiler...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba..

Tavuğu oldum olası çok severim.
Biberiye ile daha bir lezzetli olduğunu da biliyorum..Ellerine sağlık.sevgiler.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...