27 Temmuz 2010 Salı

Yeşil Bursa

Geçen hafta uzaklara, güzel arkadaşlarımızın yanına tatile gittik. Önce 2 gün Gebze-Darıca ziyaretimiz oldu. Eşimin üniversiteden arkadaşına misafir olduk. Darıca küçük, güzel bir ilçe. Sahilinde gezip deniz havası aldık. Kısa ziyaretimizden sonra Bursa otobüsüne binip Bursa'ya geçtik. Otobüs Darıca-Yalova arasını araba vapuru ile geçti. Seyahatin içine vapur da girince daha zevkli oldu.

Bursa'da bizi Çiğdem misafir etti. Çiğdem'le dostluğumuz blog sayesinde oldu. Geçen sene ekimde Gaziantep'e geldiğinde tanışmıştık yüzyüze. Ama 1 sene bile geçmeden dostluğa dönüştü arkadaşlığımız. 4 gün Çiğdem'in evinde maaile misafir olduk. Çiğdem bize evsahipliğinin de ötesinde resmen annelik yaptı, üstelik hasta olduğu halde, üstelik çalıştığı halde. Biz ailecek bu durumdan o kadar etkilendik ki duygularımı kısacıkta olsa buradan da yazmak ve tekrar teşekkür etmek istedim.

Bursa çok güzel bir şehir, biz çok sevdik. Genelde tarihi türbe, medrese ve camiilerini gezdik. Maneviyatı ve güzelliği bol bir şehir.

Ulu camii, Emir Sultan, Yeşil Türbe ve camii, Tezveren Efendi, Somuncu baba, Osman Gazi ve Orhan Gazi türbeleri, Haraçcıoğlu medresesi, Muradiye medresesi şuanda aklıma ilk gelenler.

Ayrıca son gün Bursalı blogcularla da biraraya geldik. Uçağa yetişmek zorunda olduğumuzdan kısa oldu ama çok güzel bir buluşmaydı. Bursa'lı blogcular çok maharetli maşallah, boş gelmemiş, el yapımı güzel hediyeler getirmişlerdi.

Lafı daha fazla uzatmadan çektiğimiz yüzlerce fotoğraftan seçtiklerimi paylaşmak istedim..